Support » Ohjeet ja vianmääritys » wp-admin/load-scripts.php tuottaa 500-virheen

  • Parissa blogissa on nyt ongelmana JavaScriptin toimimattomuus ylläpidon puolella. Vikakin on selvillä: wp-admin/load-scripts.php, jonka pitäisi ladata jQuery, ei toimi, vaan antaa 500 Internal Server Erroria.

    Mikäköhän tässä voisi olla taustalla? Palvelimen virhelogeissa ei ole mitään vinkkiä. Luulin, että vika voisi olla jossain pluginikonfliktissa, mutta sama vika ilmaantui ihan uuteen asennukseen, jossa ei ole mitään lisäplugineita. Ihan sama, onko teemana Twenty Eleven vai Twenty Ten. Akismet ja Hello Dolly ovat pois päältä.

    Turhauttava vika. Ilmeisesti vika on jotenkin WP 3.3:n, koska samalla webhotellilla on yhteensä viisi saittia, joista 3.3:ea käyttävät eivät toimi ja 3.2.1:stä käyttävät toimivat.

Esillä 3 vastausta, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
  • Moderator Sami Keijonen

    (@samikeijonen)

    Hei. Mulla oli todennäköisesti sama ongelma.

    http://wordpress.org/support/topic/menu-uploader-flyout-menus-help-etc-does-not-work-after-update?replies=4

    Ongelma korjaantui, kun suorastaan pakotin palveluntarjoajan päivittämään kaikki PHP-kirjastot webhotelliin. Ja erityisesti tuon JSON-laajennoksen, jota palvelimella ei ollut oletusarvoisesti käytössä.

    Iso käsi tälle tiedolle. Vika on tosiaan siinä, että json_encode()-funktiota ei ole määritelty. Pikafiksinä tuo korjaantuu lisäämällä load-scripts.php-tiedostoon alkuun rivi

    require(ABSPATH . WPINC . '/compat.php');

    sillä json_encode() määritellään tuolla. Pidemmän päälle tietysti kannattaa vaatia palveluntarjoajalta päivitystä. Pistin Louhelle tukipyyntöä menemään, toivottavasti korjaavat. Eiköhän tämä myös 3.3.1-versiossa fiksata WP:n puolesta.

    Moderator Sami Keijonen

    (@samikeijonen)

    Hyvä homma, että sait vian korjattua. Mulla oli kanssa Louhen vanhemmalla palvelimella tämä ongelma ja korjasivat vian kaikkiin webhotelleihin yksitellen. Joten edelleen heidän tukensa on maineensa veroinen (loistelias), kunhan itse vaan malttaa itsepintaisesti pyytää apua.

Esillä 3 vastausta, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
  • The topic ‘wp-admin/load-scripts.php tuottaa 500-virheen’ is closed to new replies.